[E-BOOK] PORADNIK DLA SZEFÓW, specjalistów HR i innych HEROsów pracy

Pozytywna organizacja. Jak ją budować?

Pozytywna organizacja. Jak ja budować? 

PORADNIK DLA SZEFÓW, specjalistów HR i innych HEROsów pracy

to zestaw ćwiczeń, narzędzi, porad, praktycznych wskazówek i możliwych do niemal natychmiastowego zastosowania rad, a także solidnej wiedzy z psychologii pozytywnej, pozwalających:

✔️ usprawnić organizację pracy

✔️ zwiększyć efektywność i innowacyjność

✔️ wzmocnić dobrostan własny i współpracowników. 


Poradnik uczy, jak wykorzystać i doskonalić powyższe zasoby, nazywane kapitałem psychologicznym, aby radzić sobie sprawniej w odpowiedzi na obecny świat zmienności, złożoności, niepewności i niejednoznaczności (VUCA), których skutkiem są: stres, wypalenie zawodowe, lęk, obniżony dobrostan, a także obniżenie satysfakcji z relacji z innymi ludźmi. 

Słowa – „pozytywna organizacja” – mają dwa znaczenia. Odnoszą się do organizacji jako całości, do pozytywnych miejsc pracy, które są efektywne i w których menadżerowie dbają o dobrostan pracowników, ale też do podejmowanych przez człowieka – pracownika lub szefa – pozytywnych aktywności, w wyniku których z pełnym przekonaniem można powiedzieć:

„Pracuję, bo lubię. Pracuję w konstruktywnej atmosferze. Współtworzę ją poprzez wnoszenie do pracy swoich zasobów osobistych, które rozwijam wspólnie z moją organizacją po to, by działać sprawniej teraz i w przyszłości”. 

Ten materiał edukacyjny to część mojej pracy, która na co dzień realizuję wspólnie z moimi klientami, wykorzystując do tego metody warsztatowe, coaching, konsultacje psychologiczne, a także webinary. Każde z proponowanych ćwiczeń wielokrotnie testowałam zarówno na szkoleniach, jak i w pracy indywidualnej. Zapraszam do lektury i praktyk wspierających budowanie pozytywnej organizacji.

Cena netto: 89 zł, Cena brutto: 93,45 zł

Obejrzyj webinar

Poznaj opinie na temat poradnika

Solidna wiedza, sprawdzone źródła, przydatne ćwiczenia i refleksje skłaniające do zmiany w dobrym kierunku są dla mnie cenne. To nimi staram się dzielić na szkoleniach, coachingach i w tej publikacji. Niezwykle cenne są dla mnie słowa uznania moich Klientów i współpracujących ze mną osób – mój warsztat trenerski czy psychologiczny, nie powstałby, gdyby nie zaufanie tych osób. Wasze zaufanie.

Serdecznie dziękuję za słowa uznania, życząc nam dobrej pracy i dobrostanu, które pozwolą spełniać się zawodowo i poza pracą. I dzielmy pozytywną organizację z innymi: współpracownikami, klientami, a także (a może przede wszystkim) z naszymi bliskimi. 

Ania Nowak

Pozytywna organizacja, dobrostan, pozytywne myślenie, pozytywna motywacja, jak i wiele innych budujących stwierdzeń pojawia się od kilku lat w naszej organizacji. Wcześniej jako NIJHOF-WASSINK, a obecnie jako NIJWA jesteśmy mocno zorientowani na kierunek pozytywnej organizacji. Dzięki Annie Nowak, jej zaangażowaniu i doświadczeniu, wchodzimy na kolejne poziomy pozytywnego rozumienia świata i kooperowania z nim. W efekcie podjętych działań, prowadzonych wspólnie projektów, dajemy sobie samym – jako kadra zarządzająca – ale i wszystkim naszym pracownikom możliwość lepszego i bardziej świadomego postrzegania siebie w tym skomplikowanym obecnie świecie. Mam przyjemność być w tym procesie od samego początku. Zmieniając swoją pozycję zawodową w organizacji, miałem również możliwość budowania swojego spojrzenia na pozytywną organizację z wielu różnych perspektyw. Dzisiaj wiem, jak wiele daje nam realizowany projekt. Widzę zmianę podejścia wielu moich Kolegów i Koleżanek do codziennego dnia pracy i relacji, jakie pomiędzy nami funkcjonują. Po tych kilku latach wspólnych działań, z pełną świadomością mogę stwierdzić, iż nasza organizacja NIJWA jest lepsza, przygotowana do przyszłych wyzwań, pozytywna, a będzie jeszcze bardziej. Widzę, jak przyjęte i wdrożone działania dają nam wymierny efekt w postaci skuteczniejszych form komunikacji, lepszej wymiany informacji, uśmiechniętych twarzy moich Koleżanek i Kolegów. Myśląc o otaczających nas ludziach, którzy stanowią esencję naszej biznesowej, ale i społecznej egzystencji, uważam, że pozytywna organizacja jest kierunkiem koniecznym i nieodzownym.
Marcin Michalski
Dyrektor Sprzedaży, Prokurent, NIJWA Sp. z o.o.
W „Pozytywnej organizacji” Anna Agata Nowak mogłaby umieścić kilka luster, które pozwalają spojrzeć na siebie z różnych perspektyw. Znajdziecie tutaj przekonujące argumenty przemawiające za wartością budowania kapitału psychologicznego w pracy. Dzięki licznym ćwiczeniom możecie przyjrzeć się sobie lub swojej organizacji z wielu różnych perspektyw, zależnie od bieżących potrzeb lub chęci znalezienia tego, co pomoże wam lepiej budować swoją odporność psychiczną. „Pozytywna organizacja” to nie tylko lektura. To również zachęta do zastanowienia się nad ważnymi dla Ciebie aspektami życia, co jest jej wielką wartością. Pomogą w tym liczne zadania pozwalające odkryć jak w praktyce budować pozytywną organizację. Mnie szczególnie ujął rozdział dotyczący trenowania optymistycznego stylu wyjaśniania zjawisk, które ze swojej natury są mało optymistyczne – porażek, błędów czy niewłaściwego zachowania innych ludzi wobec nas. Autorka proponuje ćwiczenia, które pozwalają spojrzeć na takie zjawiska z bardziej optymistycznej perspektywy. Racjonalne podejście do zdarzenia, które nas spotkało, umiejętność spojrzenia na nie z innej strony powoduje, że zamiast pogrążać się w negatywnie odczuwanych emocjach znajdziemy nową wiedzę lub lepsze zrozumienie siebie i innych. Cała książka jest równie pozytywna jak Autorka. Polecam!
Jarek Łojewski
Fundacja Dobra Porażka
Czy każda organizacja jest pozytywna? Niestety nie! A co z organizacjami społecznymi, obywatelskimi? Nawet najbardziej szczytny cel i oddani sprawie ludzie nie gwarantują sukcesu w działalności stowarzyszenia bądź fundacji. Nie wystarczy już podejmować ważnych inicjatyw społecznych, potrzebne jest również zadbanie o zespół, który je realizuje. O jego dobrostan. Dlatego od kilku lat z przyjemnością przyswajam i wdrażam rekomendacje Ani Nowak, dotyczące budowania pozytywnej organizacji. Działaczkom i działaczom społecznym szczególnie polecam inspirowanie się wskazówkami dotyczącymi budowania odporności psychicznej w organizacji oraz przekazywania informacji zwrotnej. Współpracując z firmami w działaniach wdrażania akcji wolontariatu pracowniczego, mieszczącego się w idei odpowiedzialności społecznej i środowiskowej, cieszę się z docenienia tego obszaru w publikacji. Wolontariat pracowniczy, wpisujący się w ideę budowania pozytywnej organizacji, pozwala na wzmacnianie zespołu i pogłębianie relacji z otoczeniem. Cieszę się, że Ania dostrzega wartość z tego typu zaangażowania. Warto zapoznać się także z pozostałymi praktycznymi rozwiązaniami proponowanymi w opracowaniu. Bo to po prostu działa!
dr Ewa Gałka
Prezeska Zarządu Stowarzyszenia Centrum PISOP, ekspertka CSR/ESG, trenerka, wykładowczyni na SWPS
Ta kompleksowa publikacja – książka, poradnik, zeszyt ćwiczeń – zawiera materiały psychoedukacyjne i praktyczne dla wszystkich osób, które chcą pracować nad poprawą dobrostanu w swojej organizacji. Książka w przystępny i praktyczny sposób pomaga czytelnikom rozwijać umiejętności miękkie, jakie powinny mieć osoby odpowiedzialne za kulturę organizacyjną, atmosferę pracy i samopoczucie pracowników. Umiejętności te dotyczą nie tylko interakcji ze współpracownikami czy podwładnymi, ale również budowania własnych kluczowych zasobów psychologicznych. Dlatego książka będzie przydatna dla każdej osoby chcącej budować pozytywną organizację, niezależnie od sektora, wieku czy płci.
Zofia Mockałło
Pracownia Psychologii i Socjologii Pracy. Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut Badawczy
Z przyjemnością polecam poradnik Anny i sama z niego skorzystam jako menadżerka, wiedząc, jak ogromną wiedzę, zarówno praktyczną, jak i teoretyczną z obszaru psychologii pozytywnej w organizacji ma jego autorka. Anna Nowak jest również pomysłodawczynią, autorką i kierownikiem studiów podyplomowych pn. „Psychologia pozytywna w organizacji" na naszej Uczelni – Uniwersytecie SWPS. W stu procentach podzielam stanowisko, że skoro posiadamy twarde, poparte wieloletnią praktyką zawodową dowody naukowe na to, że czynniki psychologiczne mają znaczenie dla efektywności biznesowej, to czas świadomie i skutecznie implementować je do organizacji. Ania stworzyła kolejne narzędzie, książkę – poradnik, który zapewne będzie tak wysoko oceniany, jak kierunek studiów podyplomowych, do udziału w którym serdecznie zapraszam.
Magdalena Heimrath
Dyrektorka Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń w Poznaniu, Uniwersytet SWPS
Warto budować pozytywną organizację z panią Anną Nowak! Narzędzia do jej budowania oraz aspekty psychologii pozytywnej przedstawiała podczas szeregu szkoleń organizowanych dla klientów Ośrodka Poznań Biznes Partner, działającego w ramach Urzędu Miasta Poznania, Wydziału Działalności Gospodarczej i Rolnictwa. Szkolenia, warsztaty i wystąpienia pani Anny cieszyły się zawsze bardzo dużą popularnością i były wysoko oceniane przez uczestników, którzy wychodzili z nich z ogromną dawką wiedzy oraz inspiracji do tworzenia pozytywnej organizacji w swoim otoczeniu zawodowym.
Małgorzata Michalska-Dudek
Kierownik Oddziału Ewidencji Działalności Gospodarczej w Urzędzie Miasta Poznania
W książce Ani szczególnie cenię brak kompromisu w podejściu do podstaw naukowych. Jednocześnie poradnik charakteryzuje się lekkim i przystępnym stylem, który zachęca niezorientowanego w psychologii czytelnika do wniknięcia w kolejne rozdziały. Każdy rozdział dotyka ważnej części psychologii pozytywnej w trzech odsłonach: teorii, ćwiczeniach i korzyściach, co pozwala czytelnikowi zainteresowanemu budowaniem dobrostanu zapoczątkować pracę nad pozytywną zmianą. Myślę też, że książka może być bardzo przydatnym podręcznikiem dla trenerów pracujących z tematem wellbeingu w organizacjach. Ćwiczenia zaproponowane w książce są niemalże gotowym scenariuszem warsztatów, a trener korzystając z nich ma pewność, że każdy jest poparty nauką (evidence based). W Polskim Towarzystwie Trenerów Biznesu (PTTB) staramy się proponować klientom rozwiązania zgodne z naszą misją, która brzmi: efektywnie i mądrze. Książka Ani wpisuje się w pełni w naszą filozofię podejścia do pracy rozwojowej.
Paweł Bogusław
Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu
Mając na uwadze zdrowe i bezpieczne miejsca pracy, nie wolno nam zapominać o sile optymizmu i pozytywnej psychologii. Te elementy w środowisku pracy stały się istotne i nie wyobrażam sobie dobrze funkcjonującej organizacji bez nich. Firmy powinny zadbać o kapitał psychologiczny pracowników, bo go potrzebują bardziej niż kiedykolwiek. Książka ta uczy w sposób bardzo przystępny, jak budować zdrowe organizacje, tworzyć je indywidualnie w sposób dopasowany do warunków ramowych, w jakich są osadzone. Teoria i praktyka zawarte w poradniku oparte są na dowodach naukowych, wynikach przeprowadzonych badań i analiz oraz na doświadczeniu Ani. Dzięki praktycznemu podejściu i wiedzy podanej często w zabawowej formie czyta się ten poradnik przyjemnie, a zawarte w nim zadania pozwalają szybko utwierdzić się w przekonaniu o znajomości materii przez Anię. Dzień po dniu, małymi krokami jesteśmy w stanie tworzyć organizację, z której my jako szefowie oraz nasi ludzie, „nasz kapitał” będziemy dumni, będziemy czuć się potrzebni, zauważymy sens w tym, co robimy, będziemy z entuzjazmem i radością przychodzić do pracy. Czy nie jest to cel, do którego warto dążyć? A pomóc może nam w tym szybko i skutecznie Poradnik Ani Nowak. Zachęcam do zaglądania do niego i korzystania z praktycznej wiedzy w nim zawartej.
Donat Thomanek
Członek Zarządu SQD Alliance sp. z o.o.
„Pozytywna organizacja” to kompendium wiedzy na temat roli pozytywnych sposobów kształtowania relacji między pracownikami a szefostwem. To cenna książka z punktu widzenia tempa wprowadzania zmian na lepsze. Widać, że ćwiczenia zaproponowane przez autorkę, zostały przetrenowane i są skuteczne. Przemawiają do mnie prawdziwe przykłady z życia zawodowego, ale też prywatnego autorki. Podane sposoby radzenia sobie z trudnościami uzmysłowiły mi jeszcze dobitniej, jak wiele zależy od odpowiednio dobranych słów. Komunikacja to klucz do wzajemnego dobrostanu. Lubimy miłych ludzi, krytykę też lepiej przyjmujemy, gdy jest podawana w sposób przemyślany, nieraniący, podkreślający dobrą wolę rozmówcy. Zawsze to docenimy. Dlatego warto nauczyć się, jak sprawić, by być tak odbieranym – czy jako szef, czy jako podwładny. Liczę na to, że dzięki poradnikom tego typu i popularyzacji dyscypliny, jaką jest psychologia pozytywna, polska kultura narzekania wreszcie zacznie się chwiać. Wspólnie ją obalimy!
Grażyna Morek
dziennikarka, od kilku lat „wolny strzelec”, współpracuje m.in. z tygodnikiem „Polityka” i miesięcznikiem „Twój STYL”

Cena netto: 89 zł, Cena brutto: 93,45 zł